מיכאל שם זמני

מחזה מוסיקלי חדשני מאת גון הלוי

צילום : גארי נופין

משתתפים : גאיה קלם,איתמר אלבז,שרון בן דרור,אסך לוי,סתיו צוברי,הגר פז,גל חזאז,קורן סולומון,חן תמיר,גון הלוי.

הבלוג שמתנהג אחרת מעביר את רשות הדיבור לענת גורל רורברגר מבקרת התיאטרון אשת חיקו של מיכאל ולא בשם זמני

—————————————————————————————————————————–

השבוע הגעתי לצפות במחזה המוזיקלי מיכאל שם זמני, שבוצע ע”י אנסמבל של 10 שחקנים/זמרים שעליהם מנצח גון הלוי שגם יצר את המחזה.

כל החבורה הזו הם תלמידי פיתוח קול של גון הלוי במסגרת שיעור בבית צבי. הם עשו יחד קריאה של הטקסט המוזיקלי שכתב, ראו כי טוב, וכך החליטו לממש אותו.

מדובר בערב לשחקנים צעירים הישובים בחצי גורן ומולם על פסנתר כנף גון הלוי שמנגן, מנצח ושר נהדר. הוא גם מציג את האירוע ואת המשתתפים. יש בהם הרבה כישרונות גם קומיים ובעיקר יכולות שירה נהדרות.

מדובר במין טרגי קומדיה פיקטיבית על זוג צעיר בהריון מתקדם שחווה טרגדיה שמתחילה בצירים ולידה ונגמרת בחצי עלילה בלשית וסוג של מפח נפש והשלמה מזככת.

בדיעבד עולה הקשר המתבקש לפרשיית ילדי תימן החטופים, מה שמתחולל גם כאן. האסוציאציה היא כמעט בלתי נתפסת מחד אך מחויבת המציאות מאידך. גם עיסוק בכוחו המשחית של הכוח. הון שלטון עולם תחתון מול האזרח הקטן וחסר האונים. כמו כולנו.

אישית נהניתי יותר מהחצי הראשון. הוא היה קומי יותר, עם כמה שיאי שירה מרגשים של הבנות המוכשרות. בחצי השני זה הפך בלשי מדי, מפרך ומלא בירוקרטיה מאכזבת ללא תוצאות או הצדקה מעשית. סוג של מסר בפני עצמו.

עם זאת הערב כולו היה מקורי. רווי כישרון. נהניתי וצחקתי. גון הלוי הוא כישרון עצום. הלהקה מתגבשת סביבו באופן יוצא מן הכלל. .

לא קל לשבת כך כשעתיים עם הפסקה קצרה, ולראות פרונטלית אירוע שירי אופראי שמתרחש במקום אחד ובאופן סטטי. זה מקורי מאד, אין ספק, אך לעיתים גם הופך מעט משמים.

לא סתם הלוי התלוצץ עם הקהל בסוף המחזה ואמר שנצא להפסקה ואז נתחיל הכול מחדש. גם הוא מבין שזהו מסע מפרך קמעא.

אהבתי מבחינה בימתית את הסוף שבו השירה גוועת, האור נכבה, ורק מנורה סלונית המוצבת כל האירוע על הפסנתר נשארת דולקת. זה היה רגע בימתי מלא עוצמה.

סך הכול הייתי ממליצה בחום. אוהבת את השוני. את החדשנות. הסיפור הוא רק תירוץ לחימום הגרונות המוזיקלי היפה הזה, ולחלק ניכר מהאנסמבל יש גם יכולות משחקיות  לא מבוטלות.

גון הלוי הוא כישרון גדול. הוא שר נהדר, קולו אופראי והוא גם מנגן נפלא על הפסנתר ומנצח על האירוע הזה באינטימיות יפה וללא שום פתוס, אלא בקריצה קלה.

בתודה

ענת גורל-רורברגר

הופעות נוספות במרכז עינב

12.9.22

16.9.22

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment