או מיי גאד

שיר של אמונה וכפירה

מחזה נונסנס מוזיקלי

מאת : עמית אולמן

צוותא ,תל אביב , 24.2.2020

שחקנים ושותפים ביצירה : אוריה ג’ורג’י,אילון פרבר,עידו גולן,עמרי הכהן,רני אלון,שרי עציץ

בימוי,עיצוב,כתיבה ולחנים : עמית אולמן

עוזר במאי : עמרי הכהן,לירון סייג

כהרגלו, הבלוג מצטט

שיר של אמונה וכפירה – הצגה חדשה של תיאטרון האינקובטור, תעלה בבכורה באולם צוותא בתל אביב ב-24.2 ובבית מזי”א בירושלים ב-7.3. את ההצגה כתב וביים עמית עולמן, יוצר ההצגות המצליחות “העיר הזאת“, “הטרגדיה של מקבת” ו”תיכון מגשימים“. שלא כמו בהצגות אחרות שכתב וביים, בהצגה זו הוא נשאר מאחורי הקלעים ומציג סגנון כתיבה שונה לגמרי.
שיר של אמונה וכפירה הוא מחזה נונסנס מוזיקלי הלוקח את הקהל למסע בעקבות האמונה

המסע מתחיל בבריאת העולם, תהיה אשר תהיה, ומגיע עד לאחרית הימים, תהיה אשר תהיה. המחזה יוצר שפה סיפורית לא שגרתית בה האירועים נובעים זה מזה באופן רופף בלבד. אין היגיון, שכן אמונה היא לא דבר הגיוני.
על הבמה מופיעים גיבור-על, בובה של דינוזאור, אלוהים הבת, מגלה עתידות, דוגמנית אינסטגרם, מורה למדעים, אברהם ויצחק אבותינו, מפקד בגיבוש גן עדן ועוד שלל דמויות, וכולן ביחד חוברות למסע אסוציאטיבי, מטורף, קומי ופואטי, בעקבות האמונה. במהלך ההצגה מבקר גם המשיח ואולי תתגלה משמעות החיים.
המסע, כמו כל מסע, יכול להיגמר בכמה דרכים. מכיוון שהכול כתוב והרשות נתונה, הקהל יכול לבחור את סוף ההצגה. בכניסה לאולם מוצגות לצופים שלוש סיומות חלופיות להצגה ואפשרות לבחור באחת מהן. סצנת הסיום שלה מרב הקולות היא זו שתוצג באותו ערב בפני הקהל. ההצגה מבוססת על המחזה “כמה מילים על אלוהים ובכלל” שכתב עמית אולמן ביחד עם
יפתח ליבוביץ’, דני שפירא, איליה גרוס ונילי קופלר

עמית אולמן הוא מהיוצרים המעניינים בעולם התרבות הישראלי והוא נודע בעיקר בשל שפה מקורית שהביא לבמה. שלוש ההצגות הקודמות אותן כתב וביים ושבהן גם שיחק, עלו אף הן בתיאטרון האינקובטור והציגו סגנון כתיבה חדש בעולם התיאטרון הישראלי. “העיר הזאת” הביאה לראשונה את שפת הראפ לתוך כתיבת מחזה ונחלה הצלחה חסרת תקדים עם מאות הופעות מאז עלייתה לראשונה לבמה לפני שמונה שנים. בהמשך יצר אולמן גרסת ספוקן וורד מודרנית ל”הטרגדיה של מקבת” של שייקספיר ואת מחזמר הראפ “תיכון מגשימים“. עמית אולמן הוא מהמייסדים של “פואטרי סלאם ישראל” הפועל בתוך תיאטרון האינקובטור ואחד מחלוצי ז’אנר הספוקן וורד בארץ. אלבום הבכורה של אולמן, “חצי סוגריים“, היה פורץ דרך בהיותו האלבום הישראלי הראשון עם שירי ספוקן וורד מולחנים. בימים אלה הוא עובד על אלבומו השני שיצא גם הוא תחת הלייבל “בדבור” הפועל בתוך תיאטרון האינקובטור

סוף ציטוט

עוד פעם ביבי ?
צילום : דן יהודה

רשות הדיבור למבקרת התיאטרון ענת גורל רורברגר :

מודה ומתוודה שיש לי חיבה גדולה לאנשי תיאטרון “האינקובטור“. כבר שלוש הצגות שלהן מאחורי ועוד יותר מזה לפני, כי הי הם חברה מוכשרים ומוזיקליים ומצחיקים לעילא, וההורמנליות הבימתית שלהם פשוט עושה לי את זה. בהצגה הנוכחית, היה בליל מטורף של רעיונות וחיפושים, שירים ואסוציאציות, הבלים ושאלות קיומיות. הכל בעיסה אחת גדולה וסוחפת למדי. זה כלל מסע על ספינה טרופה העשויה ארגז כלים, אלוהים אשה, במאי מתוסכל, פסיכיאטר שמאבד את המשקפיים ושיר סיום אחד מפתיע ומרגש שביצע רני אלון ששר כלכך יפה שדמעתי קצת מבלי שתכננתי. אין מסר ואין סוף. כאמור הקהל בוחר את הסוף לאותו ערב, עוד טרם כניסתו, ולפי אחת משלוש האופציות הנבחרות שקיבלה הכי הרבה הצבעות, מסתיים הערב. קצת כמו הכנה לבחירות, אבל במציאות בסופו של יום מקבלים עוד פעם ביבי

בסך הכל היה ערב עליז וקופצני. הרבה רעיונות ושנינויות שמתחילות ונקטעות, גם רגעים שבהם חוויתי ניתוק ופחות התעניינתי בנעשה על הבמה. זהו ניסוי תיאטרלי, ואני מעריכה ניסויים כאלו מאד, ומעריכה גם את עמית אולמן שכבר התוודעתי היטב ליכולותיו התיאטרליות והבימתיות בעבר. חלק מהשחקנים היו חדשים לי, חלק זיהיתי מ”בוזולה” ו”מתיכון מגשימים” וגם זה חלק מהרעיון של ה”אינקובטור“. שחקנים מתחלפים, באים והולכים. הקהל סביבי השתולל מצחוק ואין ספק שמדובר פה על עוד קאלט בהתהוות . הרי כולנו מחפשים משמעות, בחיים כמו בתיאטרון,ולכן נדרשו כאן הרבה לעיסוק באלוהים, מלאכים, גן עדן וגיהנום. כי בלי אמונה אנחנו מגיעים לתוהו, ומכאן לנונסנס קצרה הדרך. גם מרעננת ומצחיקה. ההצגה פחות הדוקה מהצגות קודמות שלהם ובכלזאת שווה צפייה ומאווררת את הראש הישראלי הדווי והקודח .

לגמור ולמות… ( נו טוב תגיעו להצגה
צילום : מיכאל רורברגר

בתודה

הבלוג שמתנהג אחרת

C.) כל הזכויות למיקרובי

This entry was posted in mickrobi, theatre, בא בלילה, הצגה, מיכאל רורברגר, מיקרובי, ענת גורל - רורברגר, תיאטרון and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s