Statik dancin` / סטטיק דאנסינג

הבלוג נכנס לנעלי המחול

הבלוג אמון על כתיבה רוקנ’רולית, הבלוג חורג מידי פעם למחוזות אמנותיים אחרים, למשל מחול

העילה הפעם :

פסטיבל “ארנבת מרץ” 2017 בבת ים.

משהו טוב שקורה כבר בפעם הרביעית.לצטט מן הקומיניקט : “הפסטיבל פועל דרך מבט והלך רוח מטריארכלי של קולות ותכנים נשיים,ביצירה אמנותית המתפרסת אל החיים” נשמע מענין.

הבלוג מוזמן למופע הפתיחה.

[To] Come and See

 מפעיל ג’י פי אס,שואט במעלה האיילון בואכה בת ימה , מגיע לאולם “כלים”, האנגר בטון, תקרת עץ,רצפה מלוטשת, מרשים,ללא ספק.אם לצטט שוב והפעם מתוכנית הפסטיבל אכן “מסיבת תה יין ויצירה” .שתינו תה מהביל עם נענע, לגמנו יינות,לעסנו בייגעלס. טעים.

ועכשיו למחול.

עוד ציטוט :

קאם אנד סי,בכורה ישראלית, משתתפות : אלפידה אורפינאדו,סימון טרואונג,רבקה לואיס,אנה מסוני ואילת מרום. ( ציריך/לוזאן/אתונה/פריז/חיפה) . “טו קאם אנד סי,הוא תהליך עיבוד בזמן אמת של הארוטיקה האישית והקולקטיבית.חמש נשים דורשות את חלל התאטרון כמגרש המשחקים שלהן,כמערכת האקולוגית.במשחק זה הן מרשות לעצמן להחליף את זהותן,למוסס הגדרות,להפעיל את החושים ולטעון את החלל בחוסר וודאות לפי תנועת הליבידו שלהן.בנסיון לחמוק מן היצוג הנורמטיבי של האיקונוגרפיה הארוטית הן עדיין נתונות תמיד למבטו של הצופה,מה שהן תופסות לעצמן הוא גם ככה כבר מסומן ע”י תשומת הלב של המתבונן שהוא גם שותף וגם משיג גבול.היצירה חוקרת את הרעיון של דרמטורגיה ארוטית,כזו המבקשת להישאר פתוחה ובכך הופכת חושניות למעשה פוליטי של שחרור – חופשי ממטרה או יעד. ,

סוף ציטוט.

מחול,טו קאם אנד סי,בת ים,20.3.2017

נעלי המבקר : הבלוג אוהב מחול.נקודה. בדרך כלל מוצא עצמו צופה שעות אל מול ערוץ “ארטה ” מתמוגג ומתרגש. מידי פעם מגיח לבדוק את החדש של אוהד נהרין. מידי פעם מוצא עצמו במשכן לאמנויות הבמה בהופעות חו”ל מדוברות. והפעם כאן באולם הבת ימי, בקצה הרחוק של הפרינדג’ הריקודי, אחד מתוך קהל מצומצם,מאוד מצומצם, ישוב אל מול שעה וחצי ( יותר?,פחות? ) של מדיטציה עצמונית ,מלווה בבדיקת סבלנותו של המתבונן.יענו אני.

ולהוסיף ולהסביר, המופע הזה של הבנות כולו עובד על הסלאו מושן . סטטיק דאנסינג אמרנו. כאילו ולא קורה כאן כלום,כאילו ואין מחול,אין מוסיקה,אין אפקטים,אין אין.ובכל זאת יש.ויש המון. ולרגעים זה מרתק,ולרגעים מביא את הפיהוק.ולרוב מאתגר. מופע שמתחיל בניתוח קהל. מעמד קשה לקורבן התורן.מופע שממשיך במקטעי שיח בנות.תובנות חיים.לחישות. ( מודה, בקושי הבנתי,בקושי שמעתי ),לרגעי ריכוז ,העיניים מתרוצצות ,אוזניים מנסות להיפקח אל מול הרקדנית התורנית, זו שמפיצה את הבשורה, אחר כך עושות את הזום אל תוך ההתרחשות שמאחור,אל דבוקת הבנות, מתגפפות,נוגעות, נעות באיטיות צבית ממקום למקום,מפעילות מאוורר,מכבות/מדליקות פנסים, פותחות/סוגרות דלתות,עפופות בריק מוסיקלי,בריקושטים של סאונד מינימלי,מלוות בטיפטופי מוסיקה ( כן, יש גם מוסיקה, וכשזה מגיע ניתן להתרווח לרגע ולקוות להמשך ) ואז מגיע רגע ההשתחוות, ובקהל מחיאות הכפיים ,ואין לדעת אם נגמר או לא,כי הנה, הבנות,עדיין שם, עדיין בסלאו מושן, סטטיות העזיבה, וכבוד בלוגי מחליט לקום,….

למען ההבנה : קטע וידאו של שלוש דקות.

 ולמטיבי הלכת חמש עשרה דקות ערוכים בזמן צילום

זהו להפעם.

טאנצן,סטאטיש טאנצן”  – מינימל קומפקט”

C.) כל הזכויות שמורות למיכאל רורברגר/מיקרובי

Advertisements
This entry was posted in art, Dance, erotica, Festival, photography, Review, video, אמנות, בא בלילה, ביקורת הופעה, דאנס, וידאו, מחול and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s