ג’נסיס והסוואסטיקה : זכרונות

   אני הולך לדבר על ג’נסיס פורידג.

. (http://kzradio.net/)   בקצה

למי שלא יודע , הקצה היא תחנת רדיו אינטרנטית. היום יום שלישי העשרים וארבע לפברואר, אני הולך לדבר שם. בשעה שלוש. בעצם להעביר תוכנית של שעתיים עם המון מוסיקה . בדיוק בעוד חודש מכאן, כלומר בעשרים וארבע למרץ יופיעו הסייכיק טי.וי. בבארבי. ג’נסיס פורידג’ הוא/היא הזמר סלאש זמרת שלהם.ואני הכרתי אותו,אופס אותה .על האיך ולמה תשמעו ברדיו. אבל גם כאן.ככה בקיצור. למי שיכנס לבלוג אחרי השידור או למי שיפספס את השידור אמסור כאן ועכשיו סטנוגרמה קצרה של מה שהולך לקרות.

 ICA פלאשבק , לונדון 1977. כבודי,כלומר אני מחליט לכותת רגליים ולראות מה חדש ב

האינסטיטיוט אוף קונטמפרורי ארטס,סמוך מאוד לארמון המלכה. גלריה מצויינת לאמנות עכשוית.מקום בילוי קבוע שלי בתקופת מגורי בלונדון מכורתי.

לתערוכה יש שם מגרה : פרוסטיטיושן שאו, העיתונות הלונדונית סוערת, טמפונים בגלריה, ועוד תחת תמיכתה של המועצה הארצית לאמנות, משהו כזה. קריאות להחרמה. לביטול התערוכה. הפגנות כנגד. אני מגיע לשם.על הקירות טמפונים טבולי דם,ממוסגרים יפה יפה עם תאריכי שימוש.שומרי הסף טראנסווסטים בשכר, עוד על הקירות מיני תועבה ומוות למיניהן, ארוס טאנטוס במיטבו, הרושם עצום. אני בודק וחוקר. שמות כמו בראשית דייסה ( עברית לג’נסיס פורידג’), וקוזי פאני טוטי, נישאים ברמה, והנה עוד שם ת’רובינג גריסל , חקירה מהירה מגלה שמדובר בלהקה, הלהקה של ג’נסיס. בודק ביו טיוב . ( פחחחח, חחחחח, בדיחה תפלה, אין יו -טיוב, עדיין לא), …קורא בטיים אאוט שכדאי ללכת, מאוד כדאי,סופרלטיבים מכאן עד לשם. מוסיקה חדשה.מפחידה.מוזרה.קיצונית.אני אוהב את זה.מחבר תערוכה למועדון.יודע שיהיה אחרת. מגיע.הראט קלאב.התאריך הסטורי 22.5.1977.אני שם.תהרגו אותי היום,ואני אפילו לא זוכר איפה זה היה. מה שכן את הערב הזה לא אשכח לעולם.למה? כי פגשתי שם את ניל אנדרו מגסון,מי?, או כן, ג’נסיס פורידג’. בקושי זוכר גם את ההופעה. מה שכן זוכר רעש רפטטיבי ואפיזודה מוזרה של צופה עבת בשר מתווכחת בלהט עם ג’נסיס , צועקת וצורחת, מצהירה על יהדותה, ועל כעסה.

והנה למה :

Genesis P orridge , London the Rat Club 1977

Genesis P orridge , London the Rat Club 1977

נכון,ברור. ג’נסיס מופיע כשצלב קרס ענק על חולצתו. רוצים עוד אחד? הנה !

Genesis P Orridge the Rat club. London 1977

Genesis P Orridge the Rat club. London 1977

עכשיו בטח יקומו כל אנשי הימין ויצהירו בקול שלאחד כזה אסור לבוא לכאן. ואיך זה ולמה זה ופוי לגועל נפש.נאצי!,נאצי! נאצי!.

סטופ. הוא לא נאצי.אפילו לא מתקרב.צלב הקרס הפאנקיסטי עשה את שלו. אופנה מוזרה. עמד שם כמחאה , אות אזהרה לפאשיזם הגואה, אות אזהרה כנגד הפרולטריון הבורגני, הרצון לזעזע בהפוך על הפוך.ואני נדלקתי. ממהר אל אחורי הקלעים ( בעצם לא היו כאלה ) , חייב להכיר אותו אישית, מהסס וניגש, ניצב קרוב לעמדת הויכוח. מנסה להסביר לאותה אישה שצלב קרס יכול לפעול גם כאקט מחאתי,כאמנות,כאביזר במה. וג’נסיס נדלק עלי. והנה אני מזמין אותו לדירתי.לסקווט המטופח בקומפיין גארדנס ( כי שם גרתי אז) והוא מגיע.ואנחנו מדברים אל תוך הלילה.ונוצר קשר. והוא מזמין אותי להשתתף במיצג אמנותי משלו, מיצג מוזיקלי שמתבסס על גלגל האופניים של מרסל דושאן.ושם בבאטרסי פארק, באולם הופעות,אני ועוד כמה מוזמנים,תוקעים מקלות צבעוניים בגלגל המסתובב, ויש המון גלגלים שכאלה,וג’נסיס בתפקיד המנצח, מעביר הוראות,וזה נשמע כמו מוסיקה,ולא אין לי הוכחות מצולמות, אבל הנה הגלגל המקורי

Dada_Marcel_Duchampוהנה עוד תמונה של ג’נסיס מן ההופעה בראט קלאב. ככה שתאמינו שזה הוא.

Genesis Porridge London 1977

Genesis Porridge
London 1977

מחר בקצה אנסה להרחיב,לתפעל את תאי הזכרון הנמחקים,להיזכר.בנתיים ההתרגשות גדולה. ענקית. סייכיק טי.וי. פרוייקט ההמשך של ת’רובינג גריסל בדרך לארץ. מחזיק להם אצבעות. שרק יגיעו. שביבי לא ימציא לנו משהו חדש.אפשר גם שאכנס מאחורי הקלעים,אפשר שאזכיר לו נשכחות,לא בטוח שזה מה שיקרה,כי גם הוא וגם אני עברנו שינויים בחיים, הוא הפך להיא,ואני ? , חי על זכרונות עבר. בעצם,לא אכנס. מי יודע אם תרצה בכלל שאכנס.

והנה ג’נסיס איך שהיא נראית היום. הו הזכרונות המתוקים.

9876103313_8ea663a50e_o

בתודה

הבלוג שמתנהג אחרת 🙂

C.) כל הזכויות על הצילומים שמורות למיכאל רורברגר

ג'נסיס פורידג',קולאג',לונדון ראט קלאב,22.5ץ1977

This entry was posted in art, clubbing, Exhebition, music, photography, Punk, rock, Rock Concert, self portrait, אמנות, פורטרט עצמי, רוקנ'רול, תערוכה and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

