אחי,זו הופעת הרוק הכי טובה שהייתה בארץ – מן הקהל)

דה קרימזון פרוג'קט , היכל התרבות, 5.3.14,מרצ'נדייז.

The Crimson Projekct

תל אביב , היכל התרבות ,5.3.2014

הבלוג עצוב, למה עצוב? עצוב כי נגמר. עצוב כי רצה עוד,עצוב כי סוג הופעות שכזה שווה את החיים על פני כדור הארץ, עצוב, כי לא היה הדרן. שעתיים וחצי הפצצה מסיבית והדרן איין.למה אין? כי בהיכל התרבות גומרים הופעות על זמן נתון. “זה בגלל העוצר” מסכם ואומר פט מסטולטו, זורק את מקלות התיפוף לקהל ואצלי האוזניים מצלצלות. למה מצלצלות? כי בשורה 34 כיסא 92 ביציע הסאונד זוועתי.דופק על הקירות. צורם.כואב באוזניים, מסיט לרגע את תשומת הלב מהמוסיקה.אבל לעזאזל הסאונד. הפוסט קרימזונים האלה מעולים. מה זה מעולים, מדהימים.וכמה שהמילה הזו ( “מדהימים” ) משופשפת ואוברדוזית בשימושה,אין מה לעשות,ההופעה  מרתקת. הופעה ששום דבר בה לא  צפוי מראש.ביחוד לא לבלוג הזה.הופעה שהתחילה עם מלחמת מתופפים ( שניים) והסתיימה שעתיים וחצי אחרי עם צריחת “ואו” אדירה מצד הבלוג ודמעות בעיניו.ככה זה כשאתה גדל על קינג קרימזון. ( וגם ניזכר בהופעה קודמת של אדריאן בילו כאן לפני מיליון שנה בהיכל התרבות עם להקת ה”דובים” שלו,כשפתח והציג את להקתו בנוסח של : “וי אר דה בודים”, לא יכול לשכוח  ). אבל חייב להזכיר ,שהקרימזון פרוג’קט אינם הקינג קרימזון ולמרות נוכחותם הבולטת של אדריאן בילו (גיטרה ושירה) וטוני לוין ( בס שנראה מעמדת מושבי המרוחקת כמו מקל ארוך) הפרויקט הזה הולך הלאה,מתחלק לשלושה,אכן לוקח גם חומרים מוקדמים של הקרימזונים ,אבל גם מפתח משהו חדש,לגמרי חדש , בתרכובת המשובחת הזו  של מתח אוואנגארדי,רעשי רחוב,ג’אז אילתורי, קאברים לציפור האש של סטראווינסקי ,כיסויי לקטע של רוברט פריפ, והמון המון רפטטיביות הולמת (מלשון בום בום) נלהבת,רורקנ’רולית במהותה ,חוקרת ודורשת. ומה שכל כך יפה בהופעה הזו זו החלוקה,חלוקה לשלושה,משולש פסיכדלי ,מסומם,דוהר,קופא על מקומו,דוהר מחדש,נתקע , מטפס,יורד, מטפס,יורד,מטפס ,יורד, מטפס, מטפס, מטפס, דופק ראשים , מטלטל טילטולים. ( הבלוג משתגע). והנה החלוקה : א) כולם על הבמה. ב) שלישיית ה”פאוור טריו” שזה בילו מיודענו,ג’ולי סליק הבסיסטית הגדולה שדופקת בסים כמו שאף גבר לא עושה את זה , וטוביאס המתופף. ג) שלישית “סטיקמן” שאלה טוני לוין מיודענו, פט מסטולטו ( מת על השם שלו) המתופף ומרכוס רוייטר הגיטריסט.( אלבומים נפרדים של השלישיות האלה מוצעים למכירה בפואייה)  עכשיו,כל אחד מהם ( השלישיות) עושה הופעה.כולם מעוגנים בשורשים קרימזוניים מוקדמים ( מה שאומר , קטעים ארוכים,המצאות קצב, מסעות אינסופיים אל הלא נודע,הפתעות) וזה עובד, כל כך עובד ,שהקהל שממלא את האולם עד לכמעט אפס מקום ( היו כמה מקומות ריקים) נעמד אל מול הנגנים המשתחווים,מוחא כפיים, וזועק מהנאה , מודע לעובדה שמדובר באחת מן ההופעות הטובות שנראו בארץ. והבלוג? כאמור יוצא החוצה באופוריה.קצת עצוב.רק קצת עצוב, כי בפנים בפנים הוא יודע שהקרימזון פרוג’קט האלה עוד יחזרו לכאן.חייבים לחזור.

והנה עוד תמונה מהדוכנים ( כי קשה לתפוס בנייד צילומים מוצלחים יותר מהשורה ה34 ביציע)

קרימזון פרוג'קט,היכל התרבות,5.3.14

 והנה גם וידאו מן השורה ה34 ביציע

בתודה

הבלוג שמתנהג אחרת 🙂

Advertisements
This entry was posted in art, City Life, jazz, music, photography, rock, video, אמנות, בא בלילה, ביקורת הופעה, וידאו, מוסיקה, רוקנ'רול and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to אחי,זו הופעת הרוק הכי טובה שהייתה בארץ – מן הקהל)

  1. הסאונד באמת היה בעייתי, (שורה 21, הכי תחתונה ביציע) נשמע שהסאונדמן חרש, (לא פלא כשהוא מלווה אותם בהופעות) הקטעים של הפאואר טריו של אדריאן היו מאד קשים לשמיעה, על גבול הקאקופוניה, ולא רק בגלל הסאונד, וההופעה התחילה מאוחר ונגמרה מוקדם, מוקדם מדי. אבל סה”כ, היה נהדר.
    קניתי אלבום של הסטיקמן, Stick Men (טוני לוטין הוא הסטיק מן הראשון, Stick Man, לכלי שהוא מחזיק ביד קוראים צפמן סטיק, והוא שילוב של מיתרי גיטרה חשמלית רגילה ומיתרי בס, ולא פורטים עליהם אלא מקישים)
    כיון שהמוסיקה שלהם, הרבה יותר קרובה לזו של רוברט פריפ, ואני שומע אותו שוב ושוב בלופ. תודה על הביקורת. גיליתי אותך מחדש – זוכר לטובה את הביקרוות שלך מימי העיר העליזים

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s