Wire , Barby Tel-Aviv , 2.11.13

wire,collage , barbr , 2.11.13

גילוי נאות.אני משוחד.עוד גילוי נאות,את קולין ומלכה אני מכיר אישית.עוד גילוי נאות,תביאו לי הופעה של וייר ואשפוך ניטים. הפסדתי אותם בלונדון 77. למרות ששם הכל התחיל. שרצתי ברוקסי ( מועדון פאנק מיתולוגי) רדפתי אחרי כל להקה אפשרית של אז, הפלגתי עם הפיסטולס על התיימז ( די, תפסיק להשוויץ),פיספסתי את וייר.אחר כך כשהפכתי לסוכן מכירות בבית התקליט ,דחפתי וייר לקונים , כי “זו הלהקה הכי טובה בעולם” ,כך הצהרתי אז, חיברתי אותם לסקס פיסטולס ולדורותי קולום, דורותי נעלם, הפיסטולס הפכו לפאבליק אימאג’ לימיטד, וווייר המשיכו בשלהם, ( נכון,היו הפסקות).השמעתי אותם ברמקולים,דחפתי אותם בכח כי האמנתי בגאוניותם. שנים עברו, עקבתי גם אחרי כל אלבום שיצא ב”סווים” הלייבל הפרטי של קולין ומלכה, ראיתי את גיטהאד בהופעות, את קולין בהזדמנויות שונות כשהגיע לארץ, אבל אף פעם לא הייתי בהופעה של וייר.והנה אחרי אין ספור בקשות ומאבקים,הם מגיעים לארץ, שבע עשרה שנים אחרי ההתחלה הלונדונית, ואני נרגש כמו ילד שמוצא אוצר ממתקים במזווה המטבח, כאילו ולא עברו השנים, כאילו ולא התבגרתי ועברתי לדברים אחרים,כי וייר בניגוד ללהקות רבות אחרות של אז, המשיכו, המשיכו חזק, הוציאו אלבומים מידי שנה ( פחות או יותר) , לא נחו לרגע ( חוץ מכמה רגעים שלא היה ברור עם אכן ימשיכו), ומה לעשות, הוייר של היום, מדהימים, כל כך מדהימים, שאפילו והיו כמה רגעים מתים בהופעה ( כי באמת קשה לעקוב אחרי כל שבריר רגעי בהתפתחותם ) הסך הכל ,היה מדהים. ואני יודע שהמילה הזו משופשפת לבלי הכר, אבל כאן המדהים הזה עשה סיבובים בשכל עם קירות של רעש, מה קירות? , חומות !!!! ,חומות בצורות בדיסטורשנים ממוטטים, אפילפסיה של מוסיקה  שתופסת אותך בגוף ובנפש ולא עוזבת , ואיך שתקראו לזה,פאנק,או פוסט פאנק,או ארט רוק,או אלוהים יודע מה, המוסיקה של וייר נכנסת לנשמה, וחבל שהבארבי לא היה מלא יותר ממה שהיה, וחבל שכאן אצלנו בארץ אף פעם אי אפשר לנחש מי ימלא אולם ומי לא ( אמנדה פאלמר??., למה?) , הייתי בטוח שיהיה סולד אאוט, ולא היה,ואיזה מזל  למי שכן הגיעו , כי כאן בבארבי זכינו לחוויה בלתי נשכחת, בלי קשר לגיל או לטרנדים עכשויים במוסיקה, כי וייר למרות השנים, הם עדיין להקה של עכשיו, כל כך עכשיו שבאמת אין להם שום סיבה לחזור על “להיטים” משלושת האלבומים הראשונים ( למרות שלא היה מזיק לתת לנו איזה שניים או שלושה כאלה   🙂 ) , אז אם תרצו אפשר להמשיך ולזמזם את “טו פיפל אין א רום”, ואל מול הנוכחות הישירה על הבמה,לא ניתן אלה להסחף בטונות של מוסיקה איכותית, ארטית, פאנקית, פסיכדלית, דרונית, תקראו לזה איך שבא לכם.

ואז הגיע הגראנד פינלה. ממזרים, שמרו בסוד ועשו לנו הפתעה ,שחזרו את ה”פינק פלאג אורכסטרה “( משהו שעשו קודם בארצות אחרות ) עם מיליון נגני גיטרות משלנו ( לא ספרתי, היו  המון ) והנה הם כולם על הבמה, הלהקה המקורית : קולין ניומן, גראהם לואיס הבסיסט) ,מת’יו סמית , ( הגיטריסט החדש והשעיר/צעיר) ורוברט גריי המתופף , ולצידם : מלכה שפיגל,אורי פרוסט,גיל לוז,הבנות של “לילה”, נטע פולטרוק,אסף תג’ר, אור אדרי,רועי מרגלית,ג’קי המאממת,היו עוד, והנה הם כולם על הבמה, עושים וייר, ואו, איזה וייר ! .גילוי נאות? עיזבו משטויות.אני אובייקטיבי.

והנה הוידיואים:

הפינק פלאג ישראלי אורכסטרה:

קטע חדש ומדהים :

ועוד קטע קצרצר שמוכיח את קיומו של הפאנק לעולמי עד :

בתודה
הבלוג שמתנהג אחרת 🙂

( Photo : Michael Rorberger / All rights Reserved )

Advertisements
This entry was posted in art, clubbing, music, photography, pop, rock, video, בא בלילה, ביקורת הופעה, וידאו, מוסיקה, צילום, רוקנ'רול and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Wire , Barby Tel-Aviv , 2.11.13

  1. איתי says:

    אפרופו דוריטי קולום (להבדיל), עצוב מה שנהיה מויני.
    http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-20931235
    בהזדמנות זו, תודה על כל השנים. אתה אחראי על אחוז די ניכר מהשכלתי המוסיקלית 🙂
    איתי

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s